Strategia Błękitnego Oceanu

„Nie walcz z rywalami – spraw, by stali się nieistotni”

Strategia Błękitnego Oceanu to jedna z najbardziej dynamicznie rozwijających się koncepcji zarządzania na świecie. Łamie wiele kompromisów, które do tej pory były koniecznością biznesową oraz otwiera nowe horyzonty dla działalności firm. Strategia Błękitnego Oceanu rzuca firmom wyzwanie, by stawiły czoło oceanowi zajadłej konkurencji, tworząc wolną przestrzeń rynkową, na której konkurencja się nie liczy. 

Zamiast dzielić się istniejącym i nierzadko kurczącym się popytem i porównywać się z konkurencją, Strategia Błękitnego Oceanu odwołuje się do zwiększania popytu i odcinania się od konkurencji. Bazując na powyższej ideii,  proponujemy Państwu wspólną pracę, razem z Zarządem i menadżerami, nad sformułowaniem i realizacją dedykowanej Strategii Błękitnego Oceanu.

Pokażemy Państwu jak osiągnąć sukces, poprzez wprowadzenie zestawu narzędzi analitycznych (kanwa strategii, schemat 4 działań, diagram E-R-W-S, krzywe wartości, itp.) i przygotowanie schematu systematycznego działania (rekonstrukcja granic rynku, koncentracja na szerokiej wizji, nowa przestrzeń rynkowa, itp.), aż do opisania zasad definiujących i oddzielających Strategię Błękitnego Oceanu od myślenia strategicznego opartego na konkurencji.